tiistai 21. joulukuuta 2010

Villasukat

Ajattelin hakea paikallisilta joulumarkkinoilta vauvalle villa töppöset,
mutta eipä ollut sellasia tarjolla. 
Pienet somat villasukat kyllä olis ollut, mutta ei haluamanani valkoisena,
mutta myyjä antoi ohjeen "mukaan"
muistiin painettavaksi.
Sodanaikainen malli kuulemma.

Mä en oo mikään kutoja, 
mutta raskausaikana oon joskus innostunut kutomaan pieniä tuotoksia.
Pari kertaako jokku villasukat ja sitten lähinnä peukalottomia lapasia! :D



Tällä kertaa tälläiset :)

Ja ohje oli:
10 silmukkaa puikolle ja 
"raidat"  aina 12 kerrosta
Kantapäänpituus sopivasti eikä tarvi kavennella.
(mä kavensin niin että taas oli 10s puikolla)

Olis pitänyt varmaankin aloittaa tuo 
sukkaosuuden päällinen nurjalla "raidalla".

mutta kelpaavat mulle ja varmasti vauvallekin!
Maaka


12 kommenttia:

Outi kirjoitti...

Onpas suloiset villasukat!
Mukavaa joulun aikaa!

Katariina kirjoitti...

Suloiset sukat :)

rusina kirjoitti...

Söpöt sukat :) Käypä kurkkaamassa tarina mallin takaa (http://www.taitoep.net/vauvan-sukan-ohje/), minulla ainakin nosti sukkamallin tunnearvoa vielä rutkasti <3

Maritz kirjoitti...

Ihanat sukat. Itse oon kanssa joskus moiset tehnyt. http://maritzin.blogspot.com/2009/08/sukkia-sukkia.html

Hyvin samoilta näyttää. :)

Hanna kirjoitti...

Kauniit sukat:)

Pepi kirjoitti...

onpa söpöset :D
joko sulla alkaa olla polte saada vauva -vai oletkos suunnitellut joulua sairaalassa :)

Mi kirjoitti...

ihanat sukat. mun pitäis vielä neuloa vauvalle joku lämmin makuupussi-onneks tässä on viel kuukausi aikaa :)

Anonyymi kirjoitti...

komeet on sukat, oon kans tehnyt noita useampia pareja. Hyvää joulua!
t. asta

Sanna-Mari kirjoitti...

Oi voi mitkä söpöläiset :)

Arja kirjoitti...

Söpöt sukat:-)
Oikein hyvää Joulua<3

Maaka kirjoitti...

Täällä sitä vielä kotona ollaan, ja ainakaan kotiin ei vauvaa jouluksi saada, mutta vielä ehtisi syliin saada....

Kiitos linkistä rusina! Täytyypä käydä katsomas, jos sieltä löytyisi se oikea ohjekin tai Mari sun linkistä :) Tuskinpa nyt vain saan toisia enää aikaiseksi tehtyä. :)

Maaka kirjoitti...

Nämä on muuten tosi hyvän malliset! Koko ajan jalassa :)