Siirry pääsisältöön

Viime aikojen hankintoja ja touhuja...

Laitanpa vie kuvia Tampereen reissu hankinnoista, kun
vihdoin ja viimein sain niistä kuvat.
Tallipihallakin poikkesimme ja Villa Harmoniesta
mukaan lähti nämä puolat,
hieman nauhaa ja vaalenpunaisia "kynttilänpätkiä"

Pitsejä olen olen ostanut "omasta" kangaskaupasta
jemmmaan.... se meinaa lopettaa :(


Messuilta mukaan lähti nappeja, nauhaa,
huopalaukku, kukka ja huopapalloja


Apua meinaako, meille hiipiä kevääksi sisälle sisutukseen
vaaleanpunaista?!
Kankaan ostin tilkkutäkkiä varten,
mutta suunnittelen siinä nyt tyynyjä olkkariin!
Ja vaalenpunaisia kynttilöitäkin vielä ostin!


Viime päivinä en ole oikein ehtinyt blogistaniaan,
sillä sopivalla ja sopimattomamalla ajalla olen nyhertänyt
muissa maailmoissa:
aloitellut minimaailmaa :)


Lilla villa Vihermaa

Hiihtoloman aikana talopaketti avattiin
ja jotain on alkanut nousta...
tontti on kyllä hieman avoin :D



Sisutusmateriaaleja on hankittu ja
kirvesmiehenä on toiminut meidän kymppivee,
joka on kyllä kovin tyytymätön suunnittelija hidasteluun...
Väliovet, sisäraput ja kaiteet maalattu, mutta
muuten pintamateriaalit laittamatta joten
talon seiniä ei päästä vielä nostamaan.

Luin nukkekotikirjasta että yhteen kauppaan oli kerätty tavaraa
12 vuotta, joten ei taida hetkessä tulla valmista
eikä tarvitsekaan. Tekeminenhän tässä on parast

Valaistukseen olen tyytymätön, joten
joko isompikirvesmies joutuu tekemään lisää ikkuna-aukkoja
tai sähkömies hommiin :D

Talon lisäsiipeen on tulossa puoti...
sisutustavaraa, kankaita, kausutuotteita

Lattia on vielä saumaamatta ja myymäläkalusteita
tekemättä, tuotteita on jo jonkin verran saapunut
Kuumeisesti puodisa työskennellään että ennen pääsiäistä
saatttaisiin avattua :D


Tampereelta mukanani saapui eräs naishenkilö, mutta hän
on hieman liian suurikokoinen, joten talon asukkaat ovat
vielä hakusessa, mutta tiedossa on millainen perhe taloon kyllä muuttaa.

Yksi kutsumaton asukas on jo asettunut taloksi,
tilpehööripussin mukana saapui kirpparilta HIIRI!
Ei sitä ilkene tappaakaan (heittää roskiin), mutta
myymälän avaudutta saa pysytellä ulkovajassa!

Näpräilevät terveiset
Maaka

P.s Pikkukuosisia kangastilkkuja otetaan vastaan :D

Kommentit

Viivu sanoi…
Ihanat ostokset! Itse olen ihan heikkona noihin puisiin nauha/pitsipuoliin!
Ihania ostoksia ja Lilla villa Vihermaasta on tulossa kaunis. Eräs ystäväni käyttää "karkki"-ilmaisua silloin, kun joku on tosi nättiä ja söpöä, joten tuo nukkekotinne on todella karkki :)
Hanna sanoi…
Ihana talo! Ja muutenkin hurmaavia ostoksia!
Anu sanoi…
Kivoja juttuja täällä. Ja voi juku kuinka ihana tuosta talosta tulee!!
Arja sanoi…
Ihana! Minullakin on ollut mineily suunnitteilla jo useamman vuoden. Tavaraaki olen taloa varten hankkinu, mut eipä ole kuiteskaan tullut aloitettua koko projektia:-((
Mukavaa torstai iltaa!
Saara sanoi…
Ihania ostoksia!! :)) Ja tuo nukketalo on niin kaunis..
sanna sanoi…
Wau. Teettetekö tuota ihan alusta itse rakentaen? Mulla saattaisi olla pieniä tilkkuja tuolla kaappien kätköissä käyttämättä. Minkä värisiä etsit?
Lissu sanoi…
Minäkään en voi vastustaa pitsejä <3
Mulla on samaisen nukkiksen lisäsiipi tulossa myöskin sisustusputiikiksi...Laita vaan lisää nukkiskuulumisia, on kiva seurata samanlaista projektia :)
Mun putiikin aloitus löytyy täältä:
http://petitsrevesblancs.blogspot.com/
Anonyymi sanoi…
Niin kauniita pitsinauhoja!
Iloista viikonloppua sinne! :)
Marika sanoi…
Mukava ja touhukas on ollut hiihtolomanne!Aurinkokin näemmä teille paistanut :)
Minä myös pidän noista pitseistä puolineen.
ja hieno nukkekoti teillä siellä.Kovasti ihailen ja kunnioitan nukkekotiharrastajia.Mun kaverilla on Monta Valtavan isoa nukkekotia,jotka se on ihan ite näpertänyt lattialistoista huonekaluihin..Ihailen siis suuresti.Mun kärsivällisyys eikä töppösormet anna mahdollisuuta moiseen.. :D :D
Maaka sanoi…
Aivan ensimmäiseksi täytyy kirjoittaa että Lissun nukkekodit ovat UPEITA, ensteks parhaat jotka olen nähnyt! :) Mä oon hänen suuri fani! Lastenkin kanssa niitä käydään ihailemassa.

sanna: kaikki pienikuosiset ja yks värisetkin kelpaa, mieluiten raikkaan väriset :) Ja tilkkujen ei todellakaan tarvitse olla suuria

Mineily on kivaa kun illassa saa jotain valmista. virkattua pikkutyynyn esin :D
eeviregina sanoi…
Ihania pitsejä sinulla! Minä olen löytänyt kirppikseltä pitsejä ja nauhoja ja olipa tutun näköinen sun vaaleanpunainen pallokangas! Ostin kirpparilta ihan uuden veroisen valelaskosverhon 8.eurolla, samaa kangasta kuin sinulla. Blogissani on kuva siitä. Iloista viikonloppua!
Jaana S sanoi…
Ihana nukkekoti tulossa sinulle.
Katja sanoi…
Ihana nukkis tuloillaan! Meilläkin hurahdettu täysin..
Maaka sanoi…
Eeviregina, mitens mä pääsen blogiisi? :) Hyvälle löydölle kuulostaa joka tapauksessa!
Lissu sanoi…
Talon mittakaava on vähän pienempi kuin 1:12 sanoisin ehkä 1:14, olen silti sisustanut 1:12 mukaan.
Eeviregina sanoi…
Hei, toivottavasti nyt pääset blogiini. Olen vasta aloittanut tämän harrastuksen ja aina välillä jotain tumpeloin. Oikein piristävää viikkoa Eevireginalta!
sanna sanoi…
Mulla olisi tummasinistä, jossa kalkoisia pikkuisia kukkia..
Jos haluat että, postitan sinulle pienen palasen sitä laita viestiä:
nonyymi@gmail.com

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Diy saippua ja nestesaippuaa

Olin syksyllä kansalaisopiston saippua kurssilla, ja tein urakalla useammanlaista saippuaa näiden kahden laadun lisäksi. Muutaman viikon päästä siitä tormäsin litran oliiviöljypulloihin 0,50e kpl, joten sitten pidin vielä saippuapajan kotonakin 😄 Meillä on suihkussa käytössä palasaippua. Ne on virkkaamissani pussukoissa, joissa niitä on kätevä käyttää ja sitten ripustaa hygienisesti kuivumaan. Näin korona aikana nestesaippua kului kovasti käsiä pestäessä ja ne myös kuivattivat käsiä. Joten päätin kokeilla onnistuisiko nestesaippua itsetehdystä palasaippuasta. Raastoin perusohjeella tehtyä palasaippuaa ja yhden hunajasaippouan lisäksi. Saippuaa oli muuten nautinto raastaa,  just täydellinen koostumus. Tutkin ohjeita netistä ja valitsin yksinkertaisimman. Koska vesi on nestesaippuassa se pilaantuva osa, keitin sitä vähintään viis minuuttia ja annoin jähtyä. Ohjeeksi tästä ei nyt sitten kuitenkaan ole, sorry! Oon tehnyt nyt kaks kertaa. Ekalla kertaa jotain litra vettä ja desi saippuaa o

Diy pyykkietikka

Mä oon jo jokin aika sitten siirtynyt käyttämään vallan pyykkietikkaa huuhteluaineen sijaan. Viime viikolla sen sijaan että olisin hakenut kaupasta valmiin tuotteen, tein netistä  kuinka sitä vois tehdä itte ja edullisemmin. Eipä tuo mitään rakettitiedettä ollut, haaste oli lähinnä mistä eteerinen öljy.  Mä halusin sitä heti ja muutenkin en oo pariin vuoteen tilannu mitään nettikaupasta, joten lähikaupasta pitäisi löytyä. Joku oli käyttänyt ihan saunatuoksuja, joten päätin aloittaa kans niillä. Mandariini ja greippi toimivat hyvin, paitsi luin sitten myöhemmin että sitrusöljyt ei oo pyykkikoneelle hyväksi.  Eilen piti tehdä lisää ja Rajamäen väkiviinaetikkaa lisäksi ostin Salmiakki tuoksuöljyn ( siinäkin on appelsiinia, huoks) Vielä on kokeilematta miltä salmiakkitipat puhtaassa pyykistä tuoksuu. Öljytipat kelluvat selvästi pinnassa, joten muistaa ainakin ravistaa ennen koneen lokeroon laittamista. Pulloihin liimailin etiketit

Asuntovaunun maalausta

Syksyllä isännys ähisi eräänä iltana muutaman tovin ennen kuin sai vaunun liinojen, pyöreiden puukalikoiden ym avulla hinattua talliin. Ei riittänyt että otti pois renkaat, myös akselin joitui ottamaan pois alta että mahtui ovista sisälle. Tallissa se on odottanut kevättä ja innostusta. Lämpöiset päivät saivat innostuksen heräämään. Joten tämän vappuviikonlopun projektiksi otettiin vaunun maalaus. Hiomista ja teippausta. Pellikattomaalia ja sähkökäyttöinen ruisku. Valkoista ja harmaata.  Tässä vaiheessa näyttää aikastakin hyvältä!?! Vanhenenee ihan silmissä... hyvällä tavalla! :D Saa nähdä mikä on lopputulos. Kolmaskin väri tähän vielä tulee (+mustat listat). Arvaatko mikä? ;) Tältä näytti su illalla, kun ekaa harmaata kerrosta vedettiin. Päivällä sataneen valkoisen lumen ja harmaiden pilvien kunniaksi?  Tässä meidän inspiraatio kangas väritykseen: Vaaleanturkoosia tietenkin saa meidän vaunu vielä pintaan