Siirry pääsisältöön

Tuoksuja


Pionini aloittivat kukintansa vasta viikko sitten
ja heti ensimmäisen nappasin maljakkoon,
näistä nyt nautitaan sisällä ja ulkona.
Ja tuoksu tuntuu ohitse kulkiessa.



Jasmikkeet muistimme suojata jäniksiltä talveksi
ja keskinmäinen on upeana kukkapilvenä.



Tämä tuoksu kantautuu tuulen mukan keinussa istujan iloksikin.



Valkoinen verenpisara ei tuoksu mutta ilahduttaa muuten,
kyllä se pikkuhiljaa siitä vuosi vuodelta vahvistuu.
Se piti vuorostaan laitaa keväällä rusakoilta turvaan
ja siellä se kököttää vieläkin.

(ajoitettu postaus)

Maaka 


Kommentit

Taika sanoi…
Niin kauniita kukkia. Pionit on minun lempikukkia ja maljakkoon laitoin sisälle ilahduttamaan..
Vintage sanoi…
Kaunista, kaunista..
Eeviregina sanoi…
Meilläkin viimeiset pionit kukkii, harmittavan vähän aikaa.
Jasmike on kaunis, kuinka kauan se kukkii?
Mukavaa heinäkuun jatkoa!
Maaka sanoi…
Yllättävän kauan on ollut jo kukassa ja tuoksu on vain voimistunut tässä päivien saatossa, hyvälle näyttää sateistakin huolimatta :)
Anonyymi sanoi…
Voi miten kaunis ja ihana piha teillä on. Ja koko koti.( Eikös tuo valkonen verenpisara ole kuitenkin oikeasti särkynyt sydän ! ) -pirjo-

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Joulu saapuu jokaiselle

Perhekerhosta jäi päähän soimaan tämä laulu : Piparin tuoksua, tonttujen juoksua, siinäkö joulu on? Kiirettä huisketta, salaisuuskuisketta, siinäkö joulu on? Joulu saapuu jokaiselle, lapselle ja aikuiselle. Sydämiimme joulun lahja, seimen luona annetaan. Tähti ja kuusi, lyhtykin uusi, siinäkö joulu on? Lapsenko juhlaa, paljon kun tuhlaa, siinäkö joulu on? Joulu saapuu jokaiselle, lapselle ja aikuiselle. Sydämiimme joulun lahja seimen luona annetaan. *** Jukka Salminen Lasten esittämänä youtubesta Posti toi minulle eilen tälläisen jouluisen pussukan: Minulla oli onnea Viivun arpajaisissa :) Sisältä löytyi lisää ihania yllätyksiä! Meillekin tuli nyt eka maileg, suloinen tonttutyttö. Oi-joi! Viikko sitten pitelin pikkunisseä kädessä, mutta laskin takaisin. Nyt se pitää varmaan hakea, sillä Ennnikin sanoi: Äiti, onko sulla tälle kaveri? ;D Ja nyt on sitten mun arpajaisten vuoro :) Miettimyksessä päädyin seuraaviin arpajaissääntöihin: (mahtipontista ;D) Koska en edelleenk...

Mä kanssa paimenten

Mä kanssa paimenten  käyn seimen äärehen,  käyn lasta katsomaan,  mä olkivuoteessaan,  mun tähteni syntyi Hän tänne. Mä kanssa enkelten  nyt laulan kiitoksen,  kun Herra armossaan  tuo rauhan maailmaan,  myös mulle Hän rauhansa antoi.  Meillä ei juuri tuvassa joulutunnelma lisäänny, mutta mielessä ja puuhissa kylläkin joulumyyjäisvalmistelujen myötä. Tähän seimiaiheeseen jäin kiinni viime vuonna  ja olen siihen edelleen aivan rakastunut. Tontut olisivat myyvempiä, mutta näitä haluan tehdä. Noitten kolmiovinen alkuperäinen idea oli sellainen kuusijuttu, mutta tämmönen idea niistä jalostui. Meillä Suomessa, kristitty maa vaikka olemmekin, ei seimi asetelmia juuri ole tarjolla, sillä ilmeisesti ei juuri kysyntääkään ole? Pinterestissä mulla on taulu, jonka nimi on nativity, koska en keksinyt sille suomenkielellä parempaa nimeä. Mutta ei selvästi kääntäjäkään?! Sanan...

Asuntovaunun maalausta

Syksyllä isännys ähisi eräänä iltana muutaman tovin ennen kuin sai vaunun liinojen, pyöreiden puukalikoiden ym avulla hinattua talliin. Ei riittänyt että otti pois renkaat, myös akselin joitui ottamaan pois alta että mahtui ovista sisälle. Tallissa se on odottanut kevättä ja innostusta. Lämpöiset päivät saivat innostuksen heräämään. Joten tämän vappuviikonlopun projektiksi otettiin vaunun maalaus. Hiomista ja teippausta. Pellikattomaalia ja sähkökäyttöinen ruisku. Valkoista ja harmaata.  Tässä vaiheessa näyttää aikastakin hyvältä!?! Vanhenenee ihan silmissä... hyvällä tavalla! :D Saa nähdä mikä on lopputulos. Kolmaskin väri tähän vielä tulee (+mustat listat). Arvaatko mikä? ;) Tältä näytti su illalla, kun ekaa harmaata kerrosta vedettiin. Päivällä sataneen valkoisen lumen ja harmaiden pilvien kunniaksi?  Tässä meidän inspiraatio kangas väritykseen: Vaaleanturkoosia tietenkin saa meidän vaunu viel...